دعا در حق دلسوختگان عزای حسین علیه السلام

علیرضا نقلی :معاویه بن وهب روز عاشورا خدمت امام صادق (ع) رسید، حضرت در حال سجده بوده و می گریست، راوی گوید گوش فرا دادم و شنیدم که امام در سجده برای عزاداران امام حسین علیه السلام اینگونه دعا می کرد.
پروردگارا! ای کسی که ما اهل بیت را به کرامت برگزیدی و ما را به شفاعت وعده دادی، و در ما رسالت را قرار دادی، و ما را ورثه انبیا کردی و امت های پیشین را به ما پایان بخشیدی، و وصایت را مخصوص ما ساختی، و به ما «علم ما کان و ما یکون» را عطا فرمودی، و دل های مردم را به ما مایل کردی. پروردگارا! ما و برادران و زیارت کنندگان أبی عبدا... الحسین را بیامرز! آنان را که اموال خود را در محبّت ما بذل کردند و تن های خود را در راه ما و به امید نیکی و ثواب و خوشحال کردن پیامبر و اجابت امر ما و به خشم انداختن دشمنان ما به زحمت افکندند، و این همه را در طلب رضوان تو به جا آوردند. ای پروردگار من! ایشان را در رضوان خود جای ده، و ایشان را در شب و روز محافظت فرما، و جانشینی نیکو د خانواده ایشان قرار ده، و ایشان را از شرّ هر ستمکار و شرّ هر قوی و ضعیف و شرّ شیاطین جنّ و انس در امان دار، و بیش از آن چه آرزو کرده اند عطا فرما از مفارقت از اهل و ممالکشان و غربت از عیال و فرزندان، و انتخاب و جایگزینی ما بر فرزندان و خویشان خود. ای پرودگار من! دشمنان ما خروج دوستان ما در طلب ما عیب شمردند و سرزنش کردند، و ایشان به سخن آن ها توجّه نکردند، و از طلب ما فرو نکاستند، و با دشمنان ما به مخالفت برخاستند. ای پروردگار من! به صورت هایی که به واسطة آفتاب در راه زیارت أبی عبدا... الحسین تغییر کرده اند رحم کن، و رحمت فرما بر چهره هایی که از جانب راست و چپ و از روی اخلاص بر قبر أبی عبدا... مالیده
می شود. و چشم هایی را که اشک های ان ها از روی ترحّم بر ما اهل بیت جاری شده است، و دل هایی را که برای ما محزون و غمناک شده و جراحت یافته است، و ناله های شیعیان را که برای ما بلند شده است رحمت کن. ای پروردگار من! نفوس و تن های ایشان را به تو می سپارم تا در روز عطش اکبر، ایشان را از حوض کوثر سیراب کنی. ایشان را داخل بهشت کن و حساب را بر ایشان آسان فرما.



برگرفته از كتاب علي سعيدي
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا